Ablatie bij peuter

Hallo,

Onze dochter Madelief (net 3 jaar) komt in aanmerking voor een ablatie. Meestal wordt dit pas gedaan bij oudere kinderen (25kilo +). Madelief heeft last van tachycardieen (SVP). Niet vaak maar wel zeer hardnekkig van aard, vandaar dat een ablatie nu wordt aangeraden.

Ben erg benieuwd naar ervaringen van een ablatie bij jonge kinderen, maar ook naar ervaringen van ouders met kinderen met zelfde soort klachten.

Groetjes Elsbeth

1 like

Beste Elsbeth,

Ik zie dat er nog geen reactie is gekomen op je vraag, het is al even geleden dat je de vraag deelde maar ik was toch nieuwgierig of je uiteindelijk met iemand in contact bent gekomen.

Mochten Stichting Hartekind nog ergens mee kunnen helpen mag je ons altijd mailen. Dit kan via: info@hartekind.nl.

Vriendelijke groet, Natalie Fokkens Westerman
Stichting Hartekind

1 like

Beste Elsbeth,

Ik kom graag met je in contact. Onze dochter heeft ook last van tachycardie en zal op termijn ook een ablatie moeten ondergaan.

Mvg, Annemaria

Hi Annemarie,

Leuk dat je reageert! Ik ben benieuwd naar jullie situatie. Mijn mailadres is e.kerstholt@live.nl, zou je daar een mailtje naar toe willen sturen?

Groetjes Elsbeth

Hoi! Heeft de ablatie inmiddels plaatsgevonden? Groetjes Marjolein

Hi,
In het geval van mijn dochter is besloten dat ze te klein is. Het risico weegt niet op tegen wat het oplevert in haar geval. Nog een paar jaar wachten dus!

Groetjes Elsbeth