Dubbele aortaboog

Hoi hoi, mijn zoontje is in augustus 2022 geopereerd aan een dubbele aortaboog. Dat is allemaal goed gegaan. Maar door de druk van de aortaboog op de luchtpijp is de luchtpijp wat vernauwd. De winters zijn wat lastig voor hem omdat hij continu last heeft van luchtweginfecties. Vorig jaar meerdere opnamens daar voor gehad. Deze winter gelukkig nog geen opnamens. De artsen hebben aangeven dat het tijd nodig heeft en dat hij er overheen zal groeien. Daar heb ik dan ook alle vertrouwen in maar ben toch ook wel heel benieuwd naar ervaringen van anderen. Groetjes kim

Goedemorgen Kim,

Allereerst bedankt voor je bericht op ons forum. Ik zie dat er nog geen reactie is binnengekomen op jouw vraag. Ik kan mij voorstellen dat je graag in contact wilt komen met andere ouders, mochten wij je op een andere manier kunnen helpen mag je ons ook persoonlijk contacten.

Mijn mailadres is info@hartekind.nl.

HARTelijke groet,
Natalie Fokkens Westerman

Ons zoontje Guus is geboren met het Taussig Bing syndroom (sep 23). Na de operatie, toen hij 2 weken oud was, had hij last van benauwdheid, snelle ademhaling, zn ademhaling erg horen. Vandaag hadden we hiervoor een CT-scan en blijkt de aortaboog ook op de luchtpijp te drukken. Maandag vindt er een overleg plaats tussen de longartsen en de chirurg van de openhartoperatie.

Deze winter heeft Guus veel last van luchtweginfecties. Hij is hiervoor ook al 3 keer opgenomen geweest.

Is het bij jouw zoontje deze winter al beter t.o.v. vorig jaar?

1 like