Hypoplastische boog

Hallo, ik ben momenteel 34 weken zwanger van een zoon die een hypoplastische boog heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt :slight_smile:

Goedemorgen Fleur,

Allereerst bedankt voor je bericht op ons forum. Ik zie dat er nog geen reactie is binnengekomen op jouw vraag. Ik kan mij voorstellen dat je graag in contact wilt komen met andere ouders, mochten wij je op een andere manier kunnen helpen mag je ons ook persoonlijk contacten. Mijn mailadres is info@hartekind.nl.

HARTelijke groet,
Natalie Fokkens Westerman

Hoi Fleur, mijn zoontje van 2 is ook geboren met o.a. deze afwijking. Naast een hypoplastische boog heeft hij ook een coarctatie, een kleinere linkerhartkamer en wat kleine ASDs. Hij is hier succesvol aan geopereerd toen hij een week oud was. Het gaat nu erg goed met hem. Je mag me contacten als je daar behoefte aan hebt.

1 like

Goedemorgen,

Wat een spannende tijden voor jullie!
Ons dochtertje is half december geboren met een hypoplastische aortaboog en een coarctatio aortae. Dit is tijdens de 20 weken echo gezien. Na haar geboorte was ook een asd en bicuspide aortaklep zichtbaar. Na een wat lastige start is zij met 2,5 week geopereerd. Daarna is alles heel goed gegaan en mocht ze 1,5 week later naar huis. Hoewel er zeker wat aandachtspunten zijn gaat alles nu goed met haar en ons! Ze is een hele tevreden meid. Mocht je vragen hebben dan mag je contact met mij opnemen.

Groet,

Eline

1 like