Hallo allemaal,
Mijn baby is in januari geboren na 39 weken zwangerschap via een inleiding die uiteindelijk een keizersnede werd doordat ze weer terug draaide in stuitligging tijdens de weeen. Tijdens de zwangerschap heb ik veel kwaaltjes gehad: dubbele placenta, navelstreng in vlies, hoge bloeddruk, zware bloedarmoede, in week 35 is er in een keer een overslag gehoord bij de baby, in week 37 had ik in een keer teveel vruchtwater en lag de baby in een keer in stuit hier heb ik een uitwendige versie voor gekregen en toen draaide ze weer terug. Door de dubbele placenta en de navelstreng in vliezen heb ik 2 guo’s gehad en doordat de baby een overslag had een 3e guo gehad.
Uit alle 3 de guo’s kwam niks geks.
Na de geboorte zag ik aan mijn baby dat er iets niet goed is (mondjes terug geven niet direct na de fles maar 2 a 3 uur later, koude handjes en voetjes, snelle ademhaling tijdens het drinken van de fles, snel moe, halverwege de fles in slaap vallen, gevlekte huid, bleke huid, moeite met boertjes laten na flesje, extreem veel darmkrampjes, ontlasting 1x in de 3 dagen maar dan ook meteen 2 a 3 luiers vol) maar ze bleven van het ziekenhuis vol houden dat alles oke is, de kinderarts heeft net voordat we naar huis mochten na de bevalling nog 1 minuut naar haar gekeken en zei al snel dat alles goed is.
Ook de kinderarts van het consultatie bureau en de huisarts zeiden dat er niks aan de hand is en dat we overbezorgd zijn omdat we eerste keer ouders waren en ze is kwa gewicht goed aan de hoge kant zelfs alleen kwa lengte is ze aan de kleine kant, na lang aandringen bij de huisarts werden we toch doorverwezen naar de kinderarts in het ziekenhuis onder het motto van dan zie je dat je je zorgen maakt om niks. Uit dit onderzoek bij de kinderarts in het ziekenhuis bleek inderdaad dat de baby de overslag nog steeds heeft. De 5e hartslag komt te vroeg dus het begin van de slag is er maar het hart maakt de slag niet af wat dus betekend dat ze elke 5e slag niet krijgt, deze overslag is ook niet maar 1 minuutje te zien maar is er tijdens de gehele onderzoek geweest inclusief ecg wat neerkomt op minstens 45 minuten lang, in de avond hebben we hem zelf thuis ook nog gehoord via de sthetoscoop maar op andere dagen is het niet te horen, dus het lijkt erop dat die niet altijd aanwezig is of niet altijd goed te horen is. Nu komen er nog allerlei onderzoeken, op 12 maart krijgt ze een holter, waardoor ze 24 uur gemonitord wordt maar wel naar huis mag en de 25e krijgt ze nog een echo van haar hartje en krijgen we meteen de uitslag van de holter en de echo van het hartje.
De kinderarts zegt dat het een onschuldig iets is en dat we ons geen zorgen moeten maken en haar goed in de gaten moeten houden. Als er iets veranderd in haar gedrag dus denk aan: meer slapen, moeilijk wakker te maken, niet huilen voor een flesje, lusteloos, minder eetlust, bleke/ grauwe huidskleur of een zeer hoge hartslag voor langer dan een uur, dan moeten we meteen de eerste hulp bellen of doordeweeks en overdag naar de kinderafdeling van het ziekenhuis. Toch maken we ons stiekem wel zorgen.
Zijn er meer ouders die dit meegemaakt hebben met hun baby en wat was daarvan de uitkomst?