Beste ouders,
Binnenkort heeft ons zoontje (6 jaar) weer een openhartoperatie. Bij zijn vorige operaties was hij nog een baby. Ik had toen veel aan praktische tips van andere ouders, zoals dat overslagrompertjes handig zijn.
Graag zou ik weer wat praktische tips krijgen. Wie heeft ervaring met een openhartoperatie bij zijn/haar kind in deze leeftijd (5-7 jaar) en wil tips delen?
Ik kijk uit naar jullie reacties. Alvast ontzettend bedankt!
Groet, Ellen
1 like
Hoi Ellen,
Je bericht is al wat ouder, ik hoop dat de operatie is geslaagd en dat het goed gaat met je zoon. Zelf ben ik mama van 3 jongens met een aha, waarvan de middelste ook is geopereerd toen hij 6 was. Onze jongste zoon is tot ons grote verdriet aan zijn aha overleden. Wij hebben als gezin heel veel meegemaakt en deze ervaringen wil ik graag inzetten voor anderen. Daarvoor heb ik een stichting opgericht. De projecten die wij financieel ondersteunen zijn moeilijk met subsidies te financieren (omdat het geen wetenschappelijk onderzoek is) en/of heel praktisch van aard.
Een van die projecten is ons boek dat recent is verschenen: ‘Het hart van Hidde’. Het gaat over een jongetje van 6 dat aan zijn hart moet worden geopereerd en focust vooral op de periode na de operatie. Je kunt dit boek kosteloos bestellen op www.hiddehelpt.com met kortingscode HART-HIDDE25. Deze stichting helpt kinderen met een aha en hun ouders en heeft dit boek speciaal gemaakt, op basis van onze eigen ervaringen als gezin. Ben je aanstaande zaterdag (14-6-2025) toevallig op de Hartekind-dag? Daar zijn wij ook om boeken uit te delen, dus dan kun je ons ook even opzoeken. Wellicht tot dan!
Groeten,
Marieke