Tips open hartoperatie baby 4 maanden

Beste ouders,

Ons zoontje van vier maanden ondergaat binnenkort een open hartoperatie. De meeste topics gaan over wat oudere kinderen. Mijn vraag aan jullie is, is er iets wat je kan doen om een baby voor te bereiden? Wat voor nazorg raden jullie aan (is stressverwerking aan te raden)? En hebben jullie nog praktische tips, zoals de overslag rompertjes die ik bij een andere post las. En heel misschien: praktische tips voor het mentale welzijn van de ouders voor en tijdens de operatie? :slight_smile:

Met heel veel lieve groetjes,

Anne

Spannende tijd voor jullie! Onze dochter was 6 maandjes dat ze geopereerd werd!
Bereid je voor op alle toeters en bellen in het ziekenhuis en weinig slaap, ik sliep elke nacht naast haar maar kon amper slapen van alle geluidjes in de kamer van de machines.

Overslagrompers is een goede keuze inderdaad maar de eerste tijd zal je kindje gewoon lekker alleen in een luier liggen hoor, neem lekker een dekentje van Thuis mee en misschien een knuffeltje met geurtjes van Thuis.

Voor jullie zelf kan ik alleen maar zeggen ga tijdens de operatie afleiding zoeken, en praat vooral heel veel met elkaar, in het lumc kregen we hele goede begeleiding hierin van maatschappelijk werk.

Ik wens jullie veel sterkte :four_leaf_clover:

1 like